Skreddersydd medietrening


PR-operatørene tilbyr medietrening tilpasset virksomheten og de ansattes behov. Den har som mål å gi en innføring i hvordan norske medier jobber og hvordan en virksomhet kan gjøre seg relevant og synlig i mediene.

Medietreningen forbereder og gir talspersoner verktøy til å håndtere situasjoner, som kan oppstå i møte med journalister. Hos oss har vi valgt å dele medietreningen i tre: En teoretisk del med innsikt i medienes hverdag, journalistiske arbeidsmetoder, kjøreregler og tips, som følges opp av en praktisk del der teorien blir satt på prøve. Del tre bruker vi på å gi konstruktiv tilbakemelding.

I PR-operatørene arbeider vi tett med oppdragsgiver i forkant, for at treningen vi tilbyr skal være så relevant som mulig for deltakerne. Vi vektlegger den praktiske treningen, og sørger for at treningen er godt teoretisk fundert. Uavhengig av utgangspunkt og erfaring ønsker vi å gi de som deltar gode verktøy, mer selvtillit, kompetanse og lyst til å være synlig. Målet med våre medietreninger er at deltakerne skal kjenne seg tryggere i sin formidling i møte med mediene,

Medietreningen er skreddersydd og kan justeres i innhold og lengde. Vi har halvdags – og heldagstrening for både enkeltpersoner og grupper, og vi kan gjøre det digitalt eller ansikt til ansikt.

Våre rådgivere, som gjennomfører medietreningen, er erfarne mediefolk med solid journalistisk erfaring og kjennskap til økosystemet i norske medier.

Forrige
Forrige

Agendatracker Q1 2024: Korrupsjon, eksklusive jaktturer og politikerjuks – dette provoserer nordmenn mest  

Neste
Neste

AgendaTracker Q4 2023: Krig, fattigdom og drap preget nyhetsbildet