PR-operatørene girer opp med Porsche

F.v. Rådgiver Jonatan de Koter, kreativ leder og kundeansvarlig Eivind Hammer Myhre og kommunikasjonssjef i Porsche Maren Helgestuen.


Lille Grensen 7 er godt plantet i det «bilfrie sentrum», men like fullt parkeres det nå sportsbiler med den ikoniske hesten på fronten i porteføljen. Sammen skal PR-operatørene og Porsche fortsette norgessatsingen til det tyske bilmerket.

Fra før av har PR-operatørene en rekke store globale merkevarer i porteføljen. I september kunne vi lese om at PlayStation hadde funnet veien til Lille Grensen 7. Nå er det altså et av verdens desidert mest ikoniske bilmerker som parkerer i PR-operatørenes garasje.

– For Porsche var det viktig med en samarbeidspartner som evner å tenke kommunikasjon i 360 grader. I tillegg er PR-operatørene svært flinke til å utfordre oss og måten vi tenker kommunikasjon på, og vi ser frem til spennende arrangementer og konsepter sammen fremover, sier Maren Helgestuen, kommunikasjonssjef i Porsche.

Satser i Norge

For Porsche beviser dette en fortsatt tydelig satsing i Norge. I tillegg til samarbeidet med PR-operatørene er bilgiganten i gang med å bygge et helt nytt toppmoderne Porsche Center i Fredrikstad. Årets Porsche Festival, hvor PR-operatørene var til stede og støttet gjennomføringen, satt også nye rekorder over hele linja.

Skal vi tro PR-operatørene er ikke dette en oppgave de tar lett på. Porsche hadde 75-års jubileum i år, og har levert noen av tidenes mest ikoniske bilmodeller – fra 911-serien til elbil-favoritten Taycan. I tillegg til disse klassiskerne, kan Porsche-entusiaster se frem til mange spennende nyheter i årene som kommer, slik som helelektriske Macan som har markedslansering i løpet av 2024.

– Det er med en viss ærefrykt at man tar på seg oppgaven med å hjelpe en institusjon av en merkevare, med så sterke tradisjoner som det Porsche har. Vi undervurderer ikke viktigheten nettopp Porsche har for utrolig mange bilinteresserte landet rundt, forteller kreativ leder og kundeansvarlig, Eivind Hammer Myhre, før han fortsetter:

– Vi er allerede godt i gang med jobben, og vi gleder oss til fortsettelsen. Porsche er en kunde som er i besittelse av et utrolig sterkt og godt bevart omdømme, men som samtidig er både villige til og ivrige på å tenke nytt. Teamet er imponerte over den jobben Porsche allerede har gjort, og det er utrolig spennende å få lov til å være med på å videreutvikle kommunikasjonen.

Forrige
Forrige

AgendaTracker Q4 2023: Krig, fattigdom og drap preget nyhetsbildet  

Neste
Neste

PR-operatørene inviterte unge talenter til rekrutteringsdag