Verdens vakreste spillopplevelse

CASE

KUNDE


ÅR

2020

PRISER

En av verdens topp 40 kampanjer i 2021 - Global SABRE Awards 2021

Gull - Digital Communication Awards 2021 (Social Media Communications)

Vinner - SABRE Awards 2021 (Social Media/Social Network Campaign)

Vinner - SABRE Awards 2021 (Digital Promo & Activation)

Vinner - In2 SABRE Awards 2021 (Digital Promo & Activation)

Vinner - Sponsor & Eventprisen 2021 (Årets Produktlansering)

Sølv - Digital Communication Awards 2021 (Community Engagement)


UBISOFT


Helt siden dataspill kom til verden, har gamere konkurrert om å ha det drøyeste, dyreste eller kuleste dataoppsettet. Da Ubisoft spurte om vi kunne hjelpe dem med å lansere Assassin’s Creed Valhalla, bestemte vi oss for å vinne denne konkurransen – en gang for alle.

Bakgrunn

I november 2020 skulle Ubisoft lansere den nyeste tittelen i den anerkjente Assassin’s Creed-serien; Valhalla. Historien utspiller seg blant annet i Norge. Derfor ønsket Ubisoft at vi skulle pønske ut en idé til hvordan de i ekte viking ånd kunne lansere spillet.

Tro det eller ei, tradisjonelle dataspill-lanseringer foregår som oftest i det virkelige liv. Utfordringen denne gang ble dermed å tilpasse idéen til et heldigitalt arrangement, med et stramt budsjett.

Mål

Å skape oppmerksomhet og engasjement på sosiale medier blant gamle og nye tilhengere av spillserien.

Konsept

Å skape verdens beste spillopplevelse, på et av verdens vakreste steder. Og man kan ikke lage en fantastisk spillopplevelse uten RGB-belysning (dette er en kjent sannhet i spillmiljøet).

Hva er verdens beste RGB-belysning, spør du? Nordlyset selvfølgelig, sier vi.

Dermed reiste vi langt nord, til kalde Lofoten, hvor vi satt opp et komplett spilleoppsett ute i vakker natur.

Gjennomføring

Sammen med Kite Kommunikasjon og Event pakket vi sekken og reiste til Nord-Norge. Med oss hadde vi et PC-oppsett fra MSI til en verdi på over 100.000 kr. Målet for turen var å rigge opp dette oppsettet ute i barske omgivelser, attpåtil på samme jord hvor en gammel vikingkonge en gang hersket.

Da vi ankom Lofoten, ble vi mildt sagt bergtatt av naturen. Og som du kan se i «behind-the-scenes»-videoen, var omgivelsene akkurat så røffe og fantastiske som vi kunne forestilt oss.

Vi hadde ett stort håp for turen. Samtidig som Assassin’s Creed Valhalla skulle lyse opp skjermen, skulle nordlyset lyse opp de vakre omgivelsene. Og som du kan se, kunne ikke dette ønsket ha gått mer i oppfyllelse.

Etter å ha dokumentert kanskje verdens vakreste spillopplevelse – delte vi opplevelsen videre gjennom sosiale medier og PR-kanaler. Hele kampanjen baserte seg utelukkende på fortjent omtale.

Resultat

Total rekkevidde: 43 millioner

Engasjement: 200 000+

PR: 8,5 millioner

Resultatet gjorde at vi mottok mange komplimenter fra Ubisoft internasjonalt. I tillegg publiserte organisasjoner som Visit Norway og MSI Global ulike innlegg på sine kanaler. Og sist, men ikke minst: Assassin’s Creed Valhalla satte ny rekord som AC-spillseriens største lansering noensinne.

Forrige
Forrige

Høyttalerselskap spør: Plages naboen av støy?

Neste
Neste

Laget verdens styggeste julegenser med kunstig intelligens