Eksklusiv førjulsmiddag hos Julies Matblogg

CASE


KUNDE


ÅR

SONOS

2021


PRISER

Vinner - Digital Communication Awards 2022 (Influencer Communications)

Finalist - European Excellence Awards 2022 (Small Budget Campaign)


På vegne av Sonos og influenseren Julie Balas, som tår bak Julies Matblogg, inviterte vi til en eksklusiv førjulsmiddag hjemme hos Julie den 1.desember 2021. I tillegg til julestemning, fikk gjestene servert Julies hjemmelagde mat og ble bedre kjent med Sonos sine produkter. Fokus var på den nye lydplanken Beam (Gen2).  

Bakgrunn

I 2018 ble Sonos sin første kompakte lydplanke “Beam” lansert, lydplanken fikk høsten 2021 en oppgradering og Sonos lanserte “Beam (Gen 2)” som har Dolby Atmos. Lanseringen ble en suksess med flere gode anmeldelser i media. 

I etterkant av lanseringen ville Sonos gjøre “Beam (Gen 2)” kjent for norske influensere, derfor inngikk Sonos samarbeid med Julies matblogg og arrangerte et julearrangement for å vise frem den nye lydplanken. 

Mål

Knytte samt styrke relasjonen med norske influensere og Sonos, for å skape oppmerksomhet om og -kjennskap til den nye Beam (Gen 2) og Sonos som merkevare. En bonus for arrangementet ville være å få mest mulig eksponering i sosiale medier.  

Gjennomføring

Vi fant fort ut at samarbeidet skulle bli med Julies Matblogg, da hun er godt kjent med Sonos fra før. Prosjektet startet med en lenger idèfase sammen med Julie. Der ble vi enige om at arrangementet skulle finne sted hjemme hos henne og at hun skulle stå for matlagingen. Denne løsningen ville gjøre arrangementet mer intimt og hjemmekoselig, samt være relevant for Julie som nylig har lansert en kokebok.  

Sammen med Julie ble vi enige om å inviterte syv gjester, i all hovedsak norske influensere som vi visste ville trives sammen.  

Hjemme hos Julie var det pyntet og dekket til langbord med julepynt, flere Sonos Roam var også plassert utover bordet. Dette for å få en fin fordeling av musikk under middagen, men også for at høyttaleren lettere kunne komme med på en feed/story på sosiale medier. I stedet for en tradisjonell goodiebag, var Sonos Roam – med store røde sløyfer – plassert på hver av gjestenes fat. Denne fikk de i gave som takk for at de deltok.  

Det ble spilt musikk mens gjestene ankom, hvor de også fikk en velkomstdrink. Da alle gjestene var på plass, startet Julie å presentere den nye lydplanken Beam (Gen 2), før alle satte seg ved bordet og begynte festmiddagen. Da middagen var over ble det gjennomført en quiz om Beam (Gen 2) og maten de hadde fått servert. Det ble deretter kåret en vinner som fikk med seg en Sonos Beam (Gen 2). 

Som avslutning for kvelden satte alle seg ned for å se deler av en julefilm med Dolby Atmos der musikken var i fokus, for å få hele opplevelsen av den nye lydplanken. Dette viste dem hvor viktig god lyd er når du skal se en film. 

Resultat

Resultatet ble en svært hyggelig kveld, og flere av gjestene ble igjen utover kvelden selv etter arrangementet (offisielt) var ferdig. Vi endte opp med gode resultater i sosiale medier, der alle gjestene og Julie delte opplevelsen og tagget Sonos og Julies Matblogg. Samlet nådde vi en rekkevidde på 112 747 på sosiale medier.  

Etter arrangementet fulgte vi opp alle gjestene i etterkant, der vi sendte bilder fra kvelden og Julie sin egen jule-spilleliste. En av gjestene mente også at dette var årets hyggeligste arrangement.   

På dette arrangementet fikk vi promotert både Sonos Roam, Sonos Beam (Gen2) samt Sonos som merke. Vi fikk også styrket relasjonen mellom Sonos og influenserne som satt igjen med et positivt inntrykk, som vi håper de tar med seg videre.  

Forrige
Forrige

Lanseringsevent for Cybex Zeno

Neste
Neste

Samarbeid med det norske sykollektivet, Fæbrik